Balsam....

Likt silkeshår drar vattenmassorna sig över kanten och försvinner snabbt ner i den klargröna lilla sjön. Som en fågelunge med vidöppen mun står jag och tittar och låter mig hänföras av denna underbara oas.
Klick klick, klick klick..kameran går och jag vill inte sluta. Åh om jag gör si, och åhh om jag gör så. Upp och ner, skruva lite här och lite där... Ja, ni känner säkert igen er. Den här bilden är från Plitvica Jezera i Kroatien och den är nu några år gammal och tagen alldeles i början av min fotokarriär :)
Gustav

Jag förstår att det här var en plats att hänföras av. En riktigt fin bild där det fallande vattnet är så där lagom "mjölkigt". Fastnade också för softningen i överkanten :)

Svar: Tack Gustav. Det är ett paradis i sig, kan jag berätta. Kram
Monica Dahl

Helena Adelmann

Den här bilden är vacker i flera dimensioner ... Vatten i sig är magiskt .. men här är det så mycket mer. Bilden är drömsk för förutom de olika tonerna av harmoniskt grönt, är vattnet framför dig en aning blågrönt .. och det där blå är så fantastiskt vackert. Och bakgrunden i ovankant med träden, så skirt ... Jag vet att det här området är otroligt vackert, men din bild är nog den vackraste jag sett (och jag har sett många därifrån ...).

Svar: Tack för ännu en fin kommentar. Blir nästan generad över dina fina ord. Kroatien är väldigt vackert i sig, men Plitvica Jezera.......mmmmmmmmm.......
Monica Dahl