Havet tar, havet ger...

Från arkivet hämtar jag denna bild i från Skagen "på mitt vis". Det blåser enormt denna dag och sanden den yr omkring och vågorna rullar kraftfullt in mot land. Ute vid spetsen är dock sanden tung och blöt. Inte många gick ända hit ut denna dag. Sand i ögon, öron, näsa och mun och riktigt kallt faktiskt. HIT vill jag så gärna åka igen. Vilken plats, vilket ljus..En fröjd för ögat, ett balsam för själen. Och jag......jag älskar ju mitt hav.
Hannah S.

Åh vad fin bild!

Svar: Tack Hannah :)
Monica Dahl

Ingrid Thim

Monica, du ÄR dina bilder och dina ord... din själ och ditt sinne avspeglas i det du gör och delger oss. "Vackert" räcker inte, du förvaltar din gåva så väl att mina ord inte räcker. Kram Ingrid

Svar: Ingrid, vilken underbar kommentar. Dina ord går rakt in i mitt hjärta och berör. Tack för att du tar dig tid att titta och kommentera. Kram
Monica Dahl

Inger

håller med föregående talare 👍

Svar: Inger, stort tack till dig med för din kommentar. Så kul att ni tar er tid att titta och lämna ett litet avtryck i form av en kommentar. Det sporrar en till fortsatt skapande. Kram
Monica Dahl

Olof Jonsson

Underbart foto vännen du och din kamera förmedlar många foto till oss andra av mycket höga klass Monica du är en natur begåvning inom foto du många områden inom foto Kram vännen

Svar: Tack Olof för din kommentar. Alltid så positiv feedback från dig. Varmt tack för detta och för att du tog dig tid att kommentera även här på min blogg.
Monica Dahl

Helena Adelmann

Fin känsla ... mycket dramatik. Älskar färgerna och djupet. Den gröna färgen i havet med sina "gäss" är litet ovanlig och höjer bilden ytterligare ett snäpp. Jag har aldrig sett annat än väl genomtänkta bilder, en suverän komposition och en väl avvägd och alltid dynamisk och harmonisk bildredigering. Du är en inspiration för många.
Kram Heléna

Svar: Så fina ord Helena. Värmer och nästan generar mig. Dina ord alltid så väl genomtänkta och skänker mig så stor glädje och inspiration. Varmt tack. Kram
Monica Dahl

manfred

Du är så skicklig både som fotograf och skribent Monica. Ska kolla mer på din blogg framöver.

Svar: Hej Manfred. Tack för ditt inlägg och dina fina ord. Med vänlig hälsning Monica
Monica Dahl

Lena Martinsson

Hej Monica! Nu har jag kikat runt bland dina fina bilder och läst dina berättelser. Väldigt fint och inspirerande!
/Lena

Svar: Hej Lena och tack för ditt besök och din kommentar. Roligt att du gillade det du såg /Monica
Monica Dahl

Aina

Hej Monica
Du och din "bästis "kameran är oslagbara, det ni gör är ren magi. En titt i ditt arkiv ger mig den inspiration och motivation som jag behöver, så jag hoppas ni alltid förblir bästisar, kram

Svar: Hej Aina. Vilken överraskning att se ditt namn här. Och vad roligt att du tittar runt och kommenterar. Kram
Monica Dahl