Ny vandring 8 juli 2020 (mobilbilder)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Trelleborg - Smygehuk. Blev totalt 17 km.

Dunk, dunk - dunk, dunk. Jag är på väg till en ny vandring. Sitter i en nästan folktom tågkupe och ser landskapet susa förbi genom de stora panoramafönsterna.

Hoppar av i Trelleborg och skyndar mig ut från stan och mot kusten.

Vilda blommor. Gräs och sand. Blågrå himmel, analkande regn. Havets brus, vågors skvalp. Saknas - fiskmåsars skri.

Dalköpinge äng, betande kor. Oangenäm lukt av sur tång. 

Välkommen till Gislövs läge. Mysig båthamn. Glasskiosken är öppen liksom caféet intill. Ska jag - ska jag inte?

En röd dubbeldeckare passerar förbi.
Inga passagerare kliver av men ej heller på.

I Böste springer jag in i en svärm av knott o mygg. Frustrerande, enerverande, ettriga, närgångna räliga flygfän.
Propellerarmarna går igång för fullt och jag bränner mycket energi.

Har lämnat hav o strand o går  på sydkustleden ett tag. Blir jobbigt med all trafik så viker av när jag kan.

In på en grusad väg och en stig som åter leder ner mot havet.
Vackra hus med vasstak. Portaler av rosor bjuder in. Så nära hav men också väg.

Knatar på och närmar mig nu mitt slutmål. 
I Smygehuk en snabb titt på fyren o sen genar jag genom det höga gräset ner mot hamnen och trots varning för ormar. Jag stampar o sjunger under tiden. Hahaha...

En belöning i hamnen avslutade dagens vandring. Älskar stekt sill o potatismos.

Tack för att ni följde med. Vi ses snart igen.