Stenshuvud - Knäbäckshusen 10 km

Onsd 12 maj 2021


Vandring 28 Skånes Kust- 10 km. Stens huvud, Knäbäckshusen.

En fysiskt krävande runda om man ska bege sig upp och runt alla "huvudena" här.

Eftersom jag nyligen gjort det så nöjde vi oss med Kortelshuvud idag. 

Det är fint i Stens huvud och stranden vid Knänäckshusen magnifik.

Om man går den här rundan av Karin Hoffman, så är det bra om man har mobilen och kartpunkter att följa. Dvs om inte alla vägar från Rörums norra å leder till Knäbäckshusen. Annars kan det nog bli problem för här finns många sidospår.

Det är en fin skir grönska nu. Äppleträden har börjat blomma, liksom körsbären och det är så vackert runtomkring oss nu.

Den här rundan bjuder ju på allt det där goda man vill ha ut av en fin vandring. Dock vill jag varna lite för sträckan mellan Knäbäck Hällevik via Fyren - här är riktigt stenigt och svårt att gå.

På hemvägen stannar vi till hos Karl-Fredrik på Eklaholm. Nyfiken på om det är så speciellt egentligen. Och det är det väl i och för sig. Om man gillar det -  är nog en smakfråga. Personligen så tycker jag att det är för rörigt, för kaotiskt, svindyrt och inte ens växterna imponerade på mig. Men jag har sett det och jag kan stryka det från min bucketlist och gå mot nya o mer spännande mål.

Vid Borrby blev det ett kort men trevligt möte med 2 konstnärer i Rapsfälten.  (null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)