Kvinna eller man

Ännu en djupdykning i arkivet. Sådana här bilder gillar jag. Får mig att fundera på om jag ändå inte är född i fel tid. Önskar man kunde få färdas i en tidkapsel bakåt i åren och få se och uppleva det som en gång var. Kanske är det nu så att det faktiskt inte alls "var bättre förr"
HDR
Inger Anita

Nä, av hens utrryck att döma verkade det inte vara så mycket bättre förr :D

Svar: Jag tror korven var slut och gubben vill åka hem. Tack för kommentar Inger. Kram
Monica

Olof Jonsson

Du skriver att du är född i fel tid då du gillar det gamla..men så trycker jag inte att du är för hade varit född i den tiden som du visar i det här foto..så hade vi inte fått se ditt härliga foto.men tänk om vi kunde göra resa bakåt i tiden som foto visar det skulle vara helt kanon vännen och få se hur dom hade det då tänk vad dom fick slita för brödfödan..och jag tror inte det bättre förr i tiden..Kram Olof

Svar: Ofta når orden "det var bättre förr" mina öron. Och visst undrar man VAD det är som var bättre än förr. Säkert väldigt mycket, men frågan är vill man byta? Jag skulle vilja resa tillbaka i tiden för att själva se och kunna förstå. Man ser fotografier från förr med gamla bilar, arkitektur och människors sätt att klä o föra sig. En annan atmosfär, ett annat lynne, mycket jobb o slit och mycket som jag skulle vilja föreviga med min kamera. Jag kan väldigt ofta känna att jag inte hör denna tidsepoken till och det säger jag utan att fördjupa mig närmare i den saken. Tack för din kommentar Olof, den värmer.
Monica